Hair

Apr. 19th, 2009 07:11 pm
badstar: (Default)
Dying the hair again-bright red-auburn this time.

I had decided to go ahead and try doing a turquoise coloring like I wanted to for years, but decided to give it another cut or two (which will be a few months) before I do any more bleaching on it. So...auburn it is. I haven't had hair this color in almost two years.
badstar: (Default)
...currently in the midst of dying my hair back to something at least vaguely resembling my natural color.
badstar: (Default)
I am dying my hair pink again. *off to start the bleaching*
badstar: (Default)
I think I want fuschia hair again. I really miss it. My hair is long enough that I could bleach the roots without having to do all the way down to the ends.

Hmmm...do I?

I think I do.

Um...yeah, I was going to do all those thread wraps in my hair...Um....maybe? Um....Yeah, I still want to but what's the point of dying my hair and then doing them????

Gaaaaaah. *flails arms around impatiently with indecision*

Oh...and I loooooove Firefox's spellcheck suggestions t not recognizing "fuschia" as a word..mischief, Eustachian, Auschwitz, chiaroscuro, Katuscha...

The hell?
badstar: (Default)
Anyone remember those thread wraps that people did in their hair back in the 90's?

Well one summer in college, I have like 8 of them all in a row on one side of my hair, each one done in a solid color. I had intended to do my whole head, but never got around to it.

I've decided that I'm going to do that.

I'm kinda missing having the pink hair, but don't want to bleach and dye it again at this point so...i'm going to do that. It's going to take a while, so I will probably just have my hair in a perma-ponytail for a while. Either that or I'll braid it all up first and then wrap it. I picked up a handful of embroidery floss tonight, so I've got a start.
badstar: (Default)
My hair is now dyed in two (subtly) different shades of fuschia (I had a partial bottle left over from last spring, I used it to do the front, and the other bottle the rest).

Damn, I've missed this. I might even hold off on the brown chunks for a while (though I love the result when I do that...). I don't know why I didn't do this sooner.

Yes, I'll try to get someone to take a picture tonight so I can post it. (lj user="acousticdryad">??)

I loves my fuschia hair. :-)
badstar: (fixing to do somethgn stupid)
I just talked to Chelle.

After insisting that I not buy a dress (lest I should pick something that not match the kitchen wall paint, I'm sure) she now wants me to pay for half of the cost of the dress making and materials.

(I know it's a common thing for bridesmaids to pay for their dress. I've done it before. But this is not reasonable. I told her I probably couldn't- which is true, and that I would have to let her know closer to the wedding.)

Damn, and I already dyed my hair. The only thing keeping me from bleaching it out and making it pink again is the damage factor.

That's it...I'm getting blue extensions for this thing. Or purple. Or green. Maybe even rainbow. I dunno, but it's not gonna be "normal"
badstar: (Default)
My hair color has derailed one conversation so far this morning.

Tis Done.

Apr. 25th, 2007 11:25 pm
badstar: (Default)
I was right, it's pretty close to my real color. A little darker is all. Actually, the overall color is a lot darker than I expected. Cause, ya know, lightened hair usually dyes a lighter, brighter shade. I can only imagine how dark it would be if my hair weren't lightened.

This feels weird.
badstar: (Default)
I'm going to dye my hair a normal color. I picked it up yesterday after work. Brown. Straight up dark brown. It should still be pretty dark by the end of next month. I could dye my hair pink again and brown closer to the wedding, but right now I've got a couple of inches of roots and I don't want to dye it and leave the roots, I don't want to bleach it again until I get another hair cut, and I don't want to go through the hassle of just doing the roots. So I'm gonna dye it brown. Not even red-brown or auburn, but brown.

I can't remember the last time I actually had brown hair.

Profile

badstar: (Default)
badstar

July 2013

S M T W T F S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Syndicate

RSS Atom

Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Jul. 23rd, 2017 06:39 pm
Powered by Dreamwidth Studios